söndag 3 januari 2010

I got 99 problems but a bitch ain't one

Lördagen var rolig på många sätt. Jag gillar ju listor, så här kommer en lista på saker som va roliga i lördags, sen en bonuslista.

Saker som va roliga i lördags
  • Värmesystemet i backstage är sönder så det är ungefär tio grader där ute
  • De två grabbarna som skulle förbereda allt va så bakfulla att hälften fattades, inklusive en kassa
  • All flasköl tog slut efter ungefär tio minuter
  • Cidern tog slut
  • Ledningarna till öltankarna gick sönder, så nu har vi ingen öl alls
  • Vattenledningarna frös sönder
  • Kortslutning någonstans och elen till alla kassor går, ungefär samtidigt som vi öppnar nattklubben
Bonuslista!

Saker som inte gick sönder i lördags
  • Musiken
  • Mitt humör
Jag tror att i princip allting som kunde gå sönder i en bar gick sönder i lördags, det enda som fattades var att isen skulle ta slut också. Tur att jag är så bra på mitt jobb att jag ordnar allting ändå, förutom värmen. Vattenhinkar, byta batterier till kassorna varje halvtimme, fick igång en av öltapparna, snodde lite ölflaskor från en annan bar och lyckades få tag på två lådor cider från en av våra andra restauranger.
Kan för övrigt tilläggas att lördagen va mitt tredje 17-timmarspass i rad och jag spenderade söndagen med att sova bort bakfyllan.
Dags att köra måndagsklubben igen, hoppas det blir lika bra som förra veckan.

Bild från sista timmen på lördagen, man kan skymta de tomma kylarna i bakgrunden och påsarna under mina ögon

6 kommentarer:

  1. Det är så fint att läsa det du skriver för hur mycket kaos det än är så löser du det med både humor och jävlaranamma, i like!

    SvaraRadera
  2. Kunde du inte ha eldat lite?

    SvaraRadera
  3. Linda: Det är det jag gör. Snacka skit, hälla whiskey och lösa problem är det enda jag är bra på här i livet.

    Qim: Du är för rolig, hela tiden. Jag förstår varför jag gillar dig så mycket.

    SvaraRadera
  4. Imponerande! Vilken stämning det skulle bli om alla var som du, varje dag!

    SvaraRadera
  5. Sånt där lackar man ju på i vanliga fall, så antingen var du så trött att du bara kunde skratta åt eländet, eller så... Ja, det finns ju en anledning till som oftast brukar frambringa gott humör dagen efter, if you know what I'm talking about?!

    SvaraRadera
  6. Siri: Eller hur! Om alla vore som jag hade världen varit en bättre plats!

    Viktor: Jag fick inte ligga den kvällen, antagligen för att jag luktade svett. Jag blir glad av saker jag kan ordna, arg av saker jag inte kan påverka, det är så enkelt det är :)

    SvaraRadera